اخبار
1402/2/23 شنبه
دکتر جمال پور کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با تبریزبیدار:
شهادت حمیدرضا الداغی، نتیجه روحیه غیرت

.

دکتر جمال پور کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با تبریزبیدار:
شهادت حمیدرضا الداغی، نتیجه روحیه غیرت
عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی گفت: جنایت سبزوار و شهادت جوان غیرتمند حمیدرضا الداغی میوه تلخ اغتشاشات سال گذشته است.

 میکائیل جمال پور در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص عوامل بروز جنایت سبزوار و شهادت شهید حمیدرضا الداغی اظهار داشت: حادثه ناگوار سبزوار و شهادت یکی از جوانان غیرتمند ایران، حاصل تهاجم فرهنگی، سیاسی و در یک کلام حاصل حمله همه جانبه و ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی است.

جسارت فرهنگی دشمن با ابزار زن و ترک فعل داخلی ها

 وی افزود: دشمنان از چند ماه گذشته با بهانه قرار دادن و بهره گیری از مقولاتی مانند زن و آزادی و با استفاده از نفوذی های خودشان در داخل برای ترویج فرهنگ غربی و آشکار کردن فرهنگ بی حجابی در جامعه نهایت تلاش خود را اعمال کردند‌ و از طرف دیگر هم با استفاده از ترک فعل ها و محافظه کاری های برخی از نیروهای موثر جامعه، توانستند به یک جرات و جسارت فرهنگی و اجتماعی دست پیدا کنند و با تحریک برخی از جوانان، دست به کارهای خلاف شرع و قانون و خلاف هنجار های مورد پذیرش جامعه زدند.

با شهادت یک جوان، روحیه غیرت مُردنی نمی شود

 عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به فداکاری شهید الداغی گفت:  یکی از مقولات بسیار مهم که در فضای فکری و فرهنگی جامعه از دوران انقلاب و مخصوصا از دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، عبارتست از احساس تکلیف اجتماعی و احساس غیرت دینی در همه آحاد جامعه به خصوص در طیف جوانان کشورمان. همه می دانیم که فضای فرهنگی جامعه ما مبتنی بر هنجار ها و ارزش های ملی و دینی است و لذا همین جوانان با همین هنجارها توانستند در برهه های سخت، نظام را با عزت عبور بدهند. منتها نکته ای که بسیار مهم تر است این است که وجود افرادی مثل این شهید راه غیرت در کشور ما تکرار شدنی است. علتش هم این است که این روحیه، برآمده از فطرت و عقلانیت و تاریخ بلند ایران و اسلام است. لذا با به شهادت رساندن یک یا ده یا صد جوان، این روحیه‌ی غیرت و احساس تکلیف مُردنی نیست؛ بلکه خون هر شهید، درخت تنومند غیرت و عفت را در کشور ما آبیاری می کند.

 این کارشناس مسایل سیاسی در خصوص تاثیر و نقش اغتشاشات سال گذشته در بروز جنایت سبزوار گفت: حوادث اجتماعی معمولا در ارتباط با همدیگر قابل تعریف، توضیح و قابل تبیین هستند. طبیعتا اغتشاشاتی که در سال گذشته در کشور ما با فرماندهی اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار صورت گرفت، زمینه ساز این قبیل از تحرکات هنجار شکن است و در حقیقت آنها می خواستند و می خواهند زمینه بی حجابی و هنجارشکنی را در جامعه ما تبدیل به هنجار کنند و جامعه ای که دچار هنجارشکنی بشود، هیچوقت دچار امنیت و آرامش نخواهد بود و رشد همه جانبه جوانان و جامعه در آن جامعه دچار اختلال جدی خواهد شد.

 جمال پور تاکید کرد: جنایت سبزوار میوه تلخ اغتشاشات سال گذشته است و برای همه مسئولان و علاقمندان به مقولاتی از قبیل اخلاق، امنیت، حکمرانی خردمندانه ایجاب می کند که تا دیر نشده است، با تفکرات و رفتارهای دور از شأن انسانی، برخورد جدی شود تا دیگر ما شاهد حوادثی مانند حادثه سبزوار نشویم.


 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر